Πέμπτη, 2 Ιουνίου 2011

ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΙ ΤΙΣ ΠΑΓΙΔΕΣ ΣΕ ΑΓΟΡΕΣ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ:

Οι ηλεκτρονικές αγορές έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια και το διαδίκτυο ειναι γεμάτο ηλεκτρονικά καταστήματα που πουλούν απο πινέζες μέχρι και αυτοκίνητα. Πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί για τις αγορές σας απο το διαδικτυο γιατι πολλά είναι τα κρούσματα εξαπάτησης η και συλλογής προσωπικών στοιχείων. ΑΓΟΡΑΖΕΤΕ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΠΟ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ.
  1. Προτιμήστε τα ηλεκτρονικά καταστήματα που μπορείτε με ευκολία να βρείτε πληροφορίες για τα στοιχεία της εταιρείας. (έδρα της, τηλέφωνα, email, είδος επιχείρησης και όσο περισσότερες πληροφορίες παρέχονται αλλά και ευκολία αναζήτησης τους τόσο πιο αξιόπιστη είναι)
  2. Να αναφέρονται με ευκρίνεια οι πληροφορίες του προϊόντος, προέλευση του, τιμές, επιπλέον χρεώσεις κοκ.
  3. Να διαβάζετε πάντα την πολιτική επιστροφής ή μη αποδοχής της παραγγελίας σας.
  4. Να διαβάζετε για τους τρόπους πληρωμής (πιστωτική, προπληρωμένη πιστωτική κάρτα, αντικαταβολή) και την ασφάλεια συνναλλαγών σας.
  5. Να διαβάζετε το πεδίο που αφορά ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ (FAQ) και τους όρους χρήσης καθως και το χρονικό διάστημα παράδοσης.
  6. Να μην στέλνετε τα στοιχεία σας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου γιατί υπάρχει περίπτωση υποκλοπής.
  7. Προκειμένου να προβείτε στην ολοκλήρωση της αγοράς θα σας ζητηθεί να γίνετε μέλος, μην κοινοποιείτε σε τρίτους τον κωδικό και το όνομα χρήστη.
  8. Μόλις ολοκληρωθεί η αγορά σας ο αξιόπιστος πωλητής θα σας στείλει το ηλεκτρονικό δελτίο παραγγελίας ή θα σας παρέχει την δυνατότητα να την εκτυπώσετε.
  9. Να ενημερώνεται για την πολιτική της εταιρίας όσον αφορά τα προσωπικά δεδομένα. Συγκεκριμένα, η εταιρεία πρέπει να αναφέρει ποιες προσωπικές πληροφορίες θα κρατήσει και πως θα τις χρησιμοποιήσει.
  10. Να κάνει υπομονή και να περιμένει να ολοκληρωθεί η παραγγελία. Εάν ξαναπιέσει το πλήκτρο κατά την διαδικασία, ελλοχεύει ο κίνδυνος να πληρώσει δύο φορές.
  11. Θα πρέπει να δίδεται η δυνατότητα στον καταναλωτή να μπορεί να κάνει «opt out», που σημαίνει να ξαναπάρει πίσω τα προσωπικά του δεδομένα.
  12. Οφείλει να εκτυπώσει και να κρατήσει την πολιτική επιστροφών, η οποία πρέπει να επεξηγεί τον τρόπο επιστροφής ενός προϊόντος, την επιστροφή χρημάτων ή μίας αλλαγής.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ:

  1. Σύμφωνα με την νομοθεσία της Ε.Ε., ο καταναλωτής μπορεί να ακυρώσει μια υπηρεσία ή να επιστρέψει ένα προϊόν μέσα σε ένα ορισμένο χρονικό διάστημα. Αυτό είναι γνωστό ως «cooling – off period» και είναι κανονικά επτά ημέρες από την ημερομηνία αγοράς.
  2. Εάν αποφασίσει να κάνει επιστροφή, θα πρέπει να πληρώσει ο ίδιος τα έξοδα αποστολής.
  3. Εάν το προϊόν κατά την παραλαβή είναι σπασμένο, ο καταναλωτής πρέπει να κάνει μια διαμαρτυρία αμέσως. Η εταιρία είναι υποχρεωμένη να του λύσει το πρόβλημα. Εάν δεν το κάνει, τότε υποβάλλει διαμαρτυρία στην τοπική οργάνωση προστασίας καταναλωτών.
  4. Εάν το προϊόν ή η υπηρεσία που έχει πληρώσει δεν του αποστέλλεται ή δεν εκτελείται, δικαιούται την επιστροφή των χρημάτων του.

Πηγή: Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου